שנתון ג'
סוגרים שנה

מטיילים בכרמל ובחי-בר

במזג אוויר קר מאוד לבושים בלבוש חם יצאנו ביום שלישי סוף סוף לטיול ראשון השנה.

היעד: טיול בכרמל, בנחל כלח ולאחר מכן ביקור ב"חי בר".

כשהגענו לכרמל אכלנו את ארוחת הבוקר ולאחר מכן התחלנו במסלול הליכה

אשר כלל טיול בשוויצריה הקטנה והליכה לאורך הנחל.

בדרך האזנו לסיפורים של המדריך על המקום על הצמחייה וגם על בעלי החיים שבאזור. בנוסף בעזרת מעט עזרים הצגנו לפני הילדים אגדה על הצמחים שבסביבה.

תוך כדי הליכה התחממנו ונהנינו מן הפריחה היפה שפגשנו בדרך ובה אפילו פרח הסחלב-שם כיתתנו.

לאחר מכן  חזרנו לאוטובוס ונסענו לחי בר. שם ראינו יחמורים, עזי בר וביקרנו בכלוב הנשרים.

בכלוב זה, העופות מגדלים גוזלים מדי שנה בשנה וכאשר הגוזלים מתבגרים הם משוחררים לטבע כדי להגדיל את אוכלוסיית הנשרים בישראל.

בשמורה מגדלים גם מיני אחרים של דורסים בסכנת הכחדה, כגון עיטם לבן-זנב ועיט ניצי.

למרות הקור שליווה אותנו לאורך כל הטיול, נהנינו ולמדנו הרבה דברים חדשים .

חזרנו לבית הספר עייפים אך שמחים ומרוצים עם חשק לטיול הבא.

מטיילים בנחל תנינים ונקבת מי קדם

יצאנו לטייל באיזור קסום, לא רחוק מכאן...

סיירנו בנחל תנינים. אמנם לא מצאנו שם תנינים, אך מצאנו הרבה טבע, מים ונוף .

לאחר מכן הגענו לפארק אלונה ויצאנו למסע בתוך ניקבת מי קדם. למדנו כיצד העבירו מים ממקום למקום, על תהליך חפירת הניקבה - ללא שום אמצעי טכנולוגי מתקדם ולבסוף גם נכנסנו וצעדנו בתוך הניקבה , במים הקרירים...

תודה גם למדריכים הצעירים מכיתות ו שהתלוו אלינו, הפעילו ועזרו לנו במסלול.

היה טיול מרענן ומעשיר מאד,

הילדים נהנו וציינו שזה היה אחד הטיולים הכי טובים שהם חוו.

לומדים ומשחקים

בבית ספרנו אנו מאמינים בגישת "למידה בהנאה והנעה".

כך למשל, לומדים חשבון באמצעות משחק... כפל, חילוק, חיבור וחיסור, מדלגים בין המספרים והתוצאות.

לומדים גם לשתף פעולה, לחכות לתור ולוותר כשצריך.

ללמוד באמצעות משחק זה כיף, והרבה יותר קל...

לפעמים חלומות מתגשמים...

בבית הספר שלנו יש אפשרות להגשים חלומות...

רועי, תום ושחר מכיתת סייפן חלמו לשחק פינג פונג בהפסקות. הם הביאו מהבית כדור ומטקות,

הזיזו שולחנות במרחב וניסו לשחק בתנאים הקיימים... לאחר כמה נסיונות לא מוצלחים במיוחד,

הם החליטו לכתוב לגילה, מנהלת ביה"ס, מכתב ובו הם משתפים אותה בחלום שיהיה בביה"ס שולחן פינג פונג. לאחר המפגש עם גילה היה מוצלח במיוחד, הובטח להם שבשנה הבאה יירכשו שולחנות וכל תלמידי ביה"ס יוכלו

להינות מהמשחק.

ובינתיים,

רפאל המורה לספורט בנה שולחן זמני...

חלום נוסף...

בשיעורי האומנות עם מיכל, הילדים ביקשו ללמוד לתפור.

מיכל שמחה על הבקשה ומיד התגייסה למשימה... חוטים, מחטים, בדים וכפתורים. ותוך כמה שיעורים כבר רואים תוצרים נהדרים. הילדים סיכמו שהם מחכים לשיעור והכי כיף זה ליצור לעצמי דברים מיוחדים.

איזה כיף שאפשר לחלום ולראות את החלום מתממש.

WhatsApp Image 2022-06-10 at 09.30.49.jpeg

מסיבת סיום השנה

את מסיבת הסיום שלנו הקדשנו לסיכום נושא המשלים, שלמדנו במחצית זו.

לאחר שלמדנו על מאפייני המשל והקשבנו לסיפורי משלים הילדים התנסו בכתיבת משלים משלהם.

היצירתיות והדמיון אפיינו את מגוון הסיפורים. בנוסף, הילדים גם יצרו מחומרים שונים דמויות מתוך המשלים.

את מסיבת סיום השנה פתחנו במופע מוסיקלי של הורים ותלמידים בניצוחו של גיל, שיר סיום של ילדי השנתון, הצגנו תערוכה של ספרוני המשלים והיצירות ומופע שירי אנגלית בהנחיית המורות לאנגלית ענבל וענת.